Thursday 8 March 2012

RUMAH KATA PERGI, KUBUR KATA MARI SINI ! !



Makin banyak kita ckap,mkin bnyak kita silap. Bila makin banyak kita silap . Makin banyak kita menyakiti hati orang tanpa kita segaja . Padahal hidup ini sungguh singkat .:)


Alahai, sungguh singkat kau masa ,serasanya baru smlam aku lahir ke dunia .kini ak semakin dewasa .melangkah dan terus melangkah .tidah terasa aku semakin menginjak usia . Semalam seperti baru blajar berjalan. Kini, hanya membilang hari tua sebelum malaikat menjemputku pula .
Salahku jua ,semasa muda tahu enjoy sahaja. Solat ntah kemna ,muziknya .rancak sungguh volumnya . Tidak sedar diri punya manusia . Hidup cuma sementara . Lantaran terlalu leka .terima padahnya . Andai sahaja tahu ajalku .....

Andaiku tahu ,

Kapan tiba ajalku .

Izinkan aku Mengucap kata taubat padamu .

Aku takuT akan semua dosa-dosaku .

Aku takut dosa yang terus menbayangiku ...





Kasih dan sayang pula tidak ubah bagai bayang-bayang .ianya tidak jelas . Hidup kita jua tiada huraiannya .tetapi sebagai manusia kita kena menjalaninya walaupun tanpa huraian ..

Demi sebuah kenyataan ..

Yang amat Menyakitkan .

Aku yang tidak berdaya ..

Hanya berserah kepadaNya ..



Oleh itu ,sebagai manusia kita seharusnya sentiasa beringat . Jangan dicari yang baik .sebelum kamu menjadi yang terbaik .

Ingatan buat diri jua .yang sering kilaf terhadap banyak perkara .:)